Tanıtıldığı ilk günden bu yana tasarımı korunarak günümüze kadar gelen G-Serisi’nin yeni nesli Detroit Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı. Efsanevi bir model haline gelen G-Serisi’nin başarılı formülü yeni neslinde korunurken Mercedes-Benz ikonik modeli bir adım daha ileri taşımış.

Aracın artık efsaneleşen tasarımı yeni nesildede korunurken Mercedes-Benz G-Serisi’nin orijinal ruhunu yeni modele de yansıtmış gibi görünüyor. Yeni modelin dış bölümünde fazla bir değişiklik göze çarpmıyor, yuvarlak farlala çevrili tanıdık bir ızgara  ilk olarak bizleri karşılıyor. Aracın karakteristik kaput çizgisi evrimsel bir tasarım ile yerini alırken G-Serisi’nin aerodinamik yapısını arttırmak için daha yuvarlak formlu bir ön tampon kullanılmış.

Arkaya doğru ilerlediğimizde ise G-Serisi’nin köşeli tasarımının değişmediğini görüyoruz. Aracın ilk neslinden itibaren kullanılan yan çıtalar ve stepnelik de yine değişmeyen detaylar arasında. Tanıdık tasarımın yanında aracın boyutları ise bir miktar büyümüş. Önceki nesile göre 53 mm daha uzun olan aracın genişliği de 121 mm artmış. Modelin artan boyutları, ek bacak, omuz ve dirsek mesafesi kazandırırken daha rahat bir yolculuk vaat ediyor.Mercedes-Benz, G-Serisi’nin dış tasarımını korurken iç bölümde ise pek muhafazakar davranmamış ve model yeni bir iç mekana kavuşmuş. Yeni bir direksiyon, orta konsol ve döşemelerin sunulduğu araç, analog göstergeler ile geliyor. Ancak opsiyon listesinde 12.3 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranına eşlik eden aynı boyutlardaki dijital gösterge ekranı bulunuyor. Isıtmalı koltuklara ev sahipliği yapan araçta 7 hoparlörlü ses sistemi ve irili ufaklı birçok eşya gözüne yer verilmiş.

İç mekanı yeterli bulmayan müşteriler için oldukça uzun bir opsiyon listesi de mevcut. 16 hoparlörlü Burmester ses sistemi, deri döşemeler, ısıtma fonksiyonuna ek havalandırma ve masaj özellikli koltuklar bu opsiyonlardan sadece birkaçı. Daha fazla lüks arayanlar için ise kapılarda, gösterge panelinde ve orta konsolda Nappa deri döşemeye yer verilen Exlusive Interior Plus paketi bulunuyor.

Yeni nesil ile oldukça büyük bir gelişme kaydeden araçta gürültüyü, titreşimi ve sertliği azaltmak için çeşitli değişikliklere gidilmiş. Yeni nesilde müşterilerinin konforunu ön planda tutan Mercedes-Benz başarılı bir işe imza atmış gibi görünüyor.G-Serisi’nin motor seçenekleri arasında ise ilk olarak 4.0 litrelik V8 motor bulunacak. 420 beygir ve 609 Nm tork üreten bu motor, gücünü 9 ileri otomatik şanzıman ile dört tekerleğe birden aktarabilecek.

Artan boyutları ve konfor hissinin yanında yeni model selefine göre daha gelişmiş off-road kabiliyeti de sunuyor. Araca eklenen merdiven tipi olarak adlandırılan şasi ve 3 adet diferansiyel kilidinin yanında bağımsız ön süspasiyon da aracın arazi karakterini daha üst seviyelere çıkarıyor.

Tüm bu değişiklikler, aracın 31 derece yaklaşma ve 30 derece uzaklaşma açılarına sahip olmasını sağlıyor. Yerden yüksekliği de 241 mm’ye yükseltilen araç 70 cm’lik su geçişlerini de başarıyla gerçekleştirebiliyor.Bu off-road özelliklerini yanı sıra modele eklenen yeni G-modu ile aracın hız tepkileri, direksiyon hissi ve süspansiyon sistemlerinin sönümleme karakterleri değişebiliyor. Bu arazi sürüş modu ile G-Serisi’nin sürücüsünün isteklerini tam olarak yerine getirebiliyor.

Mercedes-Benz, G-Serisi’ni geliştirirken sadece arazi kabiliyetini düşünmemiş elbette. Yeni G-Serisi’nde kullanılan AMG süspansiyonların ve 170 kg’lik diyetin sonucu olarak aracın yol performansının da oldukça başarılı olacağını şimdiden söyleyebiliriz.

Lansmanının yapıldığı ABD’ye 2018 yılının sonunda gelmesi beklenen yeni G-Serisi, Almanya’da ise Haziran’da piyasaya sürülecek. Aracın Almanya fiyatı 107,040.50 € olarak açıklandı.