Ford, yeni nesil Focus’u gün yüzüne çıkardı. Mevcut modele göre daha şık bir tasarıma sahip olan model teknolojik anlamda da önemli gelişmeler kaydetmiş. Yeni güvenlik ve bağlantı sistemlerine kavuşan Focus, aynı zamanda yeni motor seçeneklerine de ev sahipliği yapacak. İngiltere fiyatı 17.930 £ olarak açıklanan yeni model, Eylül ayından itibaren müşterilerle buluşacak.

Yeni modellerini  ‘şimdiye kadarki en başarılı ve teknik olarak yeterli Focus’ olarak nitelendiren marka, Focus’un insan odaklı tasarım felsefesi ile aerodinamik anlamda sınıfının lideri olduğunu belirtti.

Yeni Focus hakkında konuşan Ford Avrupa tasarım direktörü Amko Leenarts, “Tamamen yeni Focus’umuza müşterilerimizin aşık olmasını ve ona aşık olarak kalmalarını istedik.” ifadelerinin yanı sıra “İçerde ve dışarıda, yeni tasarım felsefemiz, insan ve makine arasındaki ilişkiyi inşa eden ve sürdüren etkileşimin unutulmaz anlarını yaratmayı amaçlıyor.” sözleriyle araçlarına olan güvenini dile getirdi.Dingil mesafesi 53 mm artan modelin yüksekliği de azaltılmış. Kısa ön ve arka kısım sayesinde aracın iç mekan hacmi artarken aynı zamanda daha dinamik görünmesi de sağlanmış. Artan boyutlar ile birlikte ön bölümdekiler 1.421 mm’lik omuz mesafesi sunulurken arka diz mesafesi ise 81 mm ile sınıfının lideri konumunda. Estate versiyonda yükleme bölümünün yüksekliği 43 mm artarken toplam kapasite 1.650 litreye ulaşmış. Ayrıca bagaj kapağı da diğer Ford modellerinde olduğu gibi tamponun altına ayağınızı uzatarak gerçekleştirmek mümkün olacak.

Genel olarak tasarıma baktığımızda ise, ön bölümde tanıdık bir Ford tasarımı görsek de diğer bölümler önceki modele göre tamaman farklı tasarlanmış. Ön bölümde LED farlar şık bir görünü sunarken aracın geniş ızgarası da yeni Fiesta ile aynı formda. Araca profilden baktığımızda, arka kelebek camın ortadan kaldırılması ile daha premium bir görüntü sağlanırken aynı zamanda yükselen omuz çizgisi de araca daha sportif bir hava katmış. Arka bölüme birbirine doğru uzanan ince stop lambaları hakim. Bu tasarım sayesinde araç daha geniş görünürken özellikle Vignale versiyonunda kullanılan egzoz çıkışları oldukça güzel görünüyor.Aracın versiyonlarına geçecek olursak, yeni model hem hatchback hem de station wagon karoserlerde Vignale, Active, ST-Line ve Titanium seçeneklere sahip olacak. Lüks odaklı Vignale versiyonda farklı ön ızgaranın yanı sıra aracın çeşitli bölümlerinde alüminyum ayrıntılara yer verilmiş. ST-Line’de ise daha geniş difüzör ve tavan spoyleri ile daha agresif bir görüntü elde edilmiş. Arazi odaklı geliştirilen Focus Active versiyonuna geçtiğimizde daha farklı ön ve arka bölümle karşılaşıyoruz. Yerden daha yüksek olarak tasarlanan model plastik gövde kaplamalarının yanı sıra ön ve arka tamponda gümüş renkli korumalıklara yer verilmiş.

Ford Focus müşterileri, yeni modeli Orange Glow, Desert Island Mavi ve Vignale versiyonuna özel karadut rengi dahil 13 farklı renk seçeneği ile tercih edebilecekler.

İç mekana geçtiğimizde ise selefine göre çok daha az karmaşık bir atmosferle kaşılaşıyoruz. Bunda kullanılan SYNC 3 bilgi-eğlence sistemi ekranının da katkısı var tabi. Araçta bulunan çoğu sistem 8 inç boyutundaki dokunmatik ekrandan sağlanabilirken akıllı telefon bağlantı sistemleri de sunuyor. Kablosuz şarj özelliği ve 10 cihaza kadar bağlanılabilen WiFi Hotspot da yeni modelde yer alan yenilikler arasında. Bunun dışında kullanılan yumuşak dokulu plastikler kalite hissini arttırırıken kapı panellerinde ve havalandırma ızgaralarında da şık döşemelere yer verilmiş. Yeni modelde ayrıca 10 hoparlörlü 675 Watt’lık B&O ses sistemi de tercih edilebilecek.Yenilenen Ford Focus, Seviye 2 otonom sürüş teknolojisinin yanı sıra sürüşü daha konforlu ve kolay hale getiren birçok sistemle donatılmış. Ford Co-Pilot360 teknolojisi aracın sürüş ve park kabiliyetini arttırıken güvenliği de üst seviyeye çıkarıyor. Şerit takip ve trafik işareti algılama sistemlerini içinde barındıran ACC ile özellikle uzun yolculukları daha az stresli hale getirilmesi hedeflenmiş. Bu sistem 200 km/s süratin altında çalışabiliyor.

Kavşaklara veya dönüşlere gelindiğinde görüşü maksimum düzeye getirebilmek için ayar yapabilen adaptif ön aydınlatma sistemine sahip olan yeni Focus, baş-üstü gösterge ekranı da sunuyor. Tüm bu özelliklerinde dışında yeni nesil Focus’ta Aktif Park Asistanı 2, Parktan Çıkış Asistanı, yaya ve bisikletli Algılama özelliğine sahip Çarpışma Önleme Asistanı, Kör Nokta Uyarı Asistanı, Çapraz Trafik Uyarı Asistanı, geniş açılı arka kamera, Yanlış Yön Uyarı Sistemi, Çarpışma Sonrası Fren Sistemi ve Ford MyKey gibi birçok sistem yer alıyor. Ford yeni sistemleri ile aracın çarpışma testlerinden 5 yıldız almasını bekliyor. Amerikalı üretici ayrıca yeni C2 platformu ile aracın ön çarpışma testlerinde %40 oranında daha başarılı bir grafik çizmesini beklediklerini açıkladılar.Yeni modelin motor seçeneklerine geçecek olursak, müşteriler EcoBoost turbo benzinli ve EcoBlue turbo dizel motorlar arasından tercihlerini yapabilecekler. Yeni model, 6 ileri manuel veya yeni 8 ileri otomatik şanzımanla tercih edilebilecek.

Yeni Focus’y 1.0 litrelik EcoBoost motoru  ile almak isteyen müşteriler 85, 100 ve 125 beygirlik versiyonlar arasından tercih yapabilecekler. 1.5 litrelik versiyonda ise 150 ve 182 beygirlik seçenekler mevcut. Dizel cephesinde ise yeni 1.5 litrelik EcoBlue motorlar 95 ve 120 beygirlik iki farklı seçenekle sunulacak. Her iki versiyonda 200 Nm tork üretirken Türkiye’ye gelmesi pek mümkün görünmeyen 2.0 litrelik motor ise 150 beygir ve 370 Nm tork değerlerine sahip.

125 beygirlik 1.0 EcoBoost, 150 beygirlik 1.5 EcoBoost, 120 beygirlik 1.5 EcoBlue ve 150 beygir gücündeki 2.0 litrelik EcoBlue motorlar sadece 8 ileri otomatik şanzımanla sunulacaklar. Diğer bütün seçenekler ise manuel şanzımanla alınabilecek.