Burada bir MPV görmeyi hayal edebilirdiniz. Ancak aile otomobili kavramı değişeli uzun zaman oluyor.

Bizi yanlış anlamayın; MPV’ler de aileler için mükemmel seçenekler ancak bütün bir yıla damgasını vuracak bir şeylere ihtiyacınız varsa, belirli kavramlarda kendi kurallarını kabul ettirecek modeller ön plana çıkar.

Discovery Sport’un TopGear Ödülleri’nde 2016 Yılın Aile Otomobili ödülü almasının ilk nedeninin, modelin yedi koltuk opsiyonu sunması olduğunu düşünebilirsiniz ancak durum öyle değil. Yedi koltuk, Discovery Sport’un iyi bir aile otomobili olması konusunda çok ufak bir rol oynuyor. Neden mi? Çünkü bu SUV modern ailelerin değişen yapısının ihtiyaçlarına cevap verebiliyor. Bu noktada modern ailelerin değişen yapılarına daha yakından bakmak gerekli. Böylece Discovery Sport’un aslında neler başarabildiğini çok daha iyi anlayabiliriz.

Bir aile otomobili aslında “ailenin otomobilidir” ve bu durumda gerektiğinde hem anne hem de baba tarafından rahatlıkla kullanılabilmelidir. Kadınlar çok uzun zaman önce küçük modelleri arkalarında bırakıp SUV’ların içinde kendilerini çok daha rahat hissettiklerinin farkına vardı. Sürüş sırasında diğer otomobillere tepeden bakmak, daha büyük kütleli bir metalle çevrelendiklerini bilmek, eşyalarını bagaja yerleştirmek için tetris oynamak zorunda kalmamak, kadınların SUV’ları tercih etmesinde önemli noktalar oldu. Babalar da SUV’ları bir hayli sevdi. Çünkü ailenin her türlü ihtiyacına cevap verebilecek büyük bir otomobil evin hanımı tarafından da günlük olarak kullanılabiliyordu. Hal böyle olunca, aslında erkeklerin “ev halkının ulaşımından sorumlu olan kimse” imajının getirdiği yükümlülükler azalmış oldu. Erkekler hem sorumluluklarının azalmasından hem de bahsi geçen otomobilin sunduğu zevkli sürüşten hoşlandı.

Çocuklar mı? Onların en hoşuna giden şey; arka koltuklara gömülerek ve etraflarında olup bitenden bihaber şekilde değil, her şeyin farkında olarak ve geniş bir ortamda yolculuk yapmak oldu. Ayrıca yolculuk sırasında uyuduklarında ufak tümsek ve çukurlar yüzünden kafalarının öne düşmemesi onları mutlu etti. Onlar için can sıkıntısı anlamına gelen en kısa yolculuklar dahi, koltukların arkasındaki ekranlarda çizgi filmler izlemek için mükemmel bir fırsata dönüştü. Arka koltuklara tırmanarak binmek bile, yüzlerinde gülümsemeye neden oldu. Çünkü her şey gibi, her yeni nesil otomobil gibi, yeni nesil aileler ve yeni insan nesli de değişti. Arka koltuktakiler için bunlar olup biterken, ön koltukta oturanların kafasında her şeyin ötesinde çok daha önemli bir nokta vardı; o da güven hissi.

Şimdi Discovery Sport’u neden Yılın Aile Otomobili olarak belirlediğimizi anladınız mı? Biz, uzun aday listesi arasından (ki bu listede MPV’ler, sedanlar ve kompakt hatchback’ler de vardı) Discovery Sport’u ödüle layık gördükten sonra onu bir kez daha çekim için ödünç aldığımızda, yaptığımız seçimin doğruluğundan bir kez daha emin olduk.

Bir ailenin günlük kaçamağında neler olabileceği konusuna odaklanarak kendimizi göl kıyısına, piknik alanlarına ve elbette toprak zeminli virajlı orman yollarına attık. Tamam; toprak zeminli virajlı orman yolları konusundaki seçimimizin büyük oranda kendimizi eğlendirmek amaçlı olduğunu itiraf edelim ama neden olmasın? Bir aile, sevdikleri doğal bir mekâna gitmek için toprak yollarda yolculuk yapmak zorunda kalabilir.

Gelelim sürüşüne; 150 bg’lik 2.0 lt dizel Td4 motor 9 ileri otomatik şanzımanla gücünü sürekli dört tekerleğe birden aktarıyor. Siz de, Discovery Sport’un genişliğindeki orman yollarında, dikiz aynalarınız her iki yandaki dalları yalayarak geçerken yolda tam anlamıyla süzülüyorsunuz. Land Rover logolu SUV’ların verdiği bu hisse bayılıyoruz; bozuk zeminli bir yolda ilerlerken gözden kaçırdığınız veya kaçamayacağınız engellerin sizin ve otomobilin omurlarında herhangi bir oynamaya neden olmayacağını biliyorsunuz ve kum, kar, çamur, çakıl, kısacası zemin ne olursa olsun uygun lastiklerle yolunuza devam edebileceğinizi hissediyorsunuz.

Discovery Sport’un iki motor seçeneği bulunuyor. Bunlardan bir tanesi, biraz önce de bahsettiğimiz 2.0 lt 4 silindirli Td4 dizel motor. Bu motor, SE ve HSE donanım seviyelerinde 150 bg güçle 380 Nm tork üretiyor. HSE Luxury donanımındaysa motorun gücü 180 bg’ye, torkuysa 430 Nm’ye yükseliyor.

İkinci motor seçeneğiyse 2.0 lt Si4 benzinli motor. Yine 9 ileri otomatik şanzımanın eşlik ettiği bu benzinli ünite 240 bg güç üretiyor. 1750 d/dak’a ulaştığınız andaysa sağ ayağınızın altında 340 Nm tork kullanıma sunuluyor.

84 bin 708 Euro; evet, giriş seviyesi dizel motorlu Discovery Sport’un başlangıç fiyatı bu. Giriş seviyesi benzinli (benzinli versiyon en düşük şekilde HSE donanım paketiyle alınabiliyor) versiyonun fiyatıysa 94 bin 796 Euro. Bu rakamlar kulağa ilk anda biraz fazla gelebilir ancak burada “aileden” bahsediyoruz. Aile bağları önemlidir ve aile bağlarını güçlendirmenin en önemli yolu, birlikte bir şeyler yapmaktan geçer. Discovery Sport’layken canınız ne yapmak istiyorsa, istediğiniz şeyi yaparken onun en iyi yardımcınız olacağının garantisini verebiliriz. Vito Carlione’nin de dediği gibi “Ailesiyle vakit geçirmeyen bir erkek, asla gerçek bir erkek değildir.”