Porsche 911 GT3 RS bizim için Yılın En Sıra Dışı Otomobili oldu. Bu ödülü, sizi sürüş konusunda sarhoş edici olduğu için kazandığını biliyorsunuz. Tamamen sürüşe odaklı. Böyle bir otomobili ancak küçük detaylara da dikkat gösterdiğinizde yapabilir ve her parçayı mümkün olan en iyi hale getirerek gerçekleştirebilirsiniz.

Ödülü aldı ama bunun nedeni, favori yollarımızdaki yokuş yukarı sağ virajı keskin ve başarılı şekilde dönmesi değil. Yada herhangi bir pistte yolu ne kadar tuttuğunun veya ne kadar hızlı olduğunun da ödülle bir alakası yok. Şimdi size bir hikaye anlatmak istiyorum.

Bu hikaye RS’in tavanıyla ilgili. Magnezyumdan yapılan bir tavana sahip. Bu araç, böyle bir tavana sahip ilk üretim otomobili. Öncelikle otomobilin ağırlığından tasarruf sağlayarak ağırlık merkezini düşürüyor. İkincisi bu tavan, geleceğin teknolojisi ve üçüncüsü ise tüm dünyaya Porsche’nin yenilikçi olduğunu gösteriyor.

Evet, tavandan söz ediyoruz. Dünyada sac magnezyumu 650 mm kareden daha büyük yapan çok fazla yer yok. Aslında sadece bir tane var ve o da Güney Kore’de. Yani tavan paneli ilk döküm oldu, ardından 300 santigrat derecede rulo yapılarak kalınlığı 4.5 mm’den etkileyici şekilde 1.1 mm’ye indirildi. Daha sonra düzleştirildi ve otomobile uyum sağlayacak şekline göre kesildi.

Sıradaki durağımız Almanya değil, Kanada. Magnezyumu doğru şekillendirmek bir uzman işi: Boş sac sıkıştırılıyor ve 450° C civarında ısıtılıyor. Daha sonra yoğun hava baskısı, doğru şekli vermek için saca uygulanıyor. Bu da tavanın şeklinin asla bozulmamasını sağlıyor. Ayrıca kusurlar minimuma iniyor ve yüzeyin pürüzsüz olması sağlanıyor. Bundan sonra lazer kesim yapılıyor ve başka bir yere gönderiliyor…

Nereye mi? ABD’ye. Burada ise bir kaplama sürecine giriyor. Magnezyumun sağlamlaşması için katkı maddesi kullanılıyor ve boya tutmasına imkan tanınıyor. İki kaplama yapılıyor; ilki plazma oksidasyonundan üretilen seramik ve bu kaplama 3-6 mikron kalınlığında. Sonraki daha kalın elektrikli kaplama ise 25 mikron. Bu da 0.025 mm demek.

Ancak bu süreçlerden sonra Kore’den Kanada’ya ve ardından ABD’ye giden magnezyum parça, araca yerleştirilmek üzere gemiyle Zuffenhausen’e gönderiliyor. Ağırlığı 2.2 kg; standart 911’deki alüminyum panelden 1 kg daha hafif. Karbon fiberden yapılsaydı, 700 gram daha hafif olacaktı. 700 gram bardaklıkta duran bir şişe su, yolcu koltuğunda duran bir ceket veya eşya gözünde duran bir kitapçık kadar… İşte GT3 RS, Porsche’nin detaylara önem verme konusunda ne kadar ileri gittiğini gösteriyor. En iyisi her şeyi dışarı atın ve hatta bu aracı çıplak kullanın.