Fransız üretici Peugeot, gördüğümüz en iyi hacim küçültme operasyonlarından birisine imza attı. 2014 yılında üretimine başlanan 1.2 lt’lik motor ile Peugeot aynı zamanda iki kez de Yılın Motoru ödülünü aldı. Şimdi bu motora biraz daha yakından bakalım ve onu özel kılan detaylarını inceleyelim.

1.2 lt’lik PureTech’in gelişimi esasında iki aşamalı oldu diyebiliriz. Eski dört silindirli motorların yerini öncelikle üç silindirli atmosferik motorlar aldı. B segmenti hatchback ve sedanlarda bu üniteleri görmeye başladık. Daha sonra bugün PSA Grubu’nda 60 modelde kullanılan 1.2 lt turbo beslemeli PureTech adıyla ticarileştirilen motor gamı ile tanıştık. Bu motoru oluşturan parçaların yüzde 40’ı önceki atmosferik üniteden alınmış. Bünyesinde 121 adet patent barındıran bu motor, günümüz 1.6 lt atmosferik ünitelerine oranla yüzde 18 daha az CO2 salınımına sahip.

Peugeot’un 1.6 lt THP motordan elde ettiği birikimi aktardığı bu ünitede 240 bin d/dak dönebilen yüksek dayanımlı bir turbo kullanılıyor. Torkun yüzde 95’i 1500 ile 3500 d/dak arasında üretiliyor.

Direkt enjeksiyonlu motorda 200 bar basınçla çalışabilen, yakıtı püskürtme şekli lazer teknolojisi ile belirlenmiş enjektörler ile ideal yanma sağlanmış. Bu sayede yakıt tüketimi ve kirleticilerin salınımı azalırken, motorun performansı da iyileşmiş. Motoru oluşturan parçaların aerodinamik özellikleri bile emme-sıkıştırma-yanma-egzoz zamanlamalarından oluşan çemberi kolayca tamamlayabilmeleri için optimize edilmiş. Ayrıca değişken supap zamanlaması da kullanılarak motorun tüketim ve performans değerleri iyileştirilmiş.

Turbo beslemeli 1.2 lt’lik motorun 110 ve 130 bg olmak üzere iki farklı güç seçeneği bulunuyor. 205 ve 230 Nm maksimum tork üretebilen bu motorlar için PSA, 455 milyon euro ar-ge ve 438 milyon euro endüstriyel yatırım yaptı.