Yıllardır aranılan Muscle Car tadı, Ford’un ellerinde en uygun yağ-kas oranıyla Mustang’in vücudunda yeniden hayat buldu.

On dokuzuncu yüzyılın başlarında ünlü sözlük yazarı Noah Webster’ın geliştirdiği ve günümüzde kendi alanında tanıdık, sözlük konusunda uzmanlaşmış yayınevi Merriam-Webster’ın İngiliz Dili İçin Amerikan Sözlüğü’nde Muscle Car şöyle tanımlanıyor; “Amerikalıların geliştirdiği, iki veya dört kapılı, yüksek performanslı sürüş için üretilen güçlü motorlu spor otomobiller.”

İşin biraz daha derinine indiğinizde, aslında Muscle Car’ların genelde V8 motorlu, 2 kapılı gövdeli, arkadan itişli, dört veya daha fazla kişi için tasarlanmış, trafikte kullanmaya uygun ve (dikkat, burası önemli)  ortaya çıkan drag yarışı durumları için kullanıldığı yönünde makaleler ve yazılarla karşılaşıyorsunuz. Yani Muscle Car’lar; iki koltuklu spor otomobillerden, virajlı yollardaki tempolu kullanımlar ve yol yarışları için daha uygun olan pahalı 2+2 GT’lerden bu şekilde ayrılıyor.

Bir Muscle Car’ın olmazsa olmazları; büyük bir gövde, büyük bir motor, ikiden fazla kişi taşıyabilme kapasitesi ve elbette kaslı bir görünüm.

Elbette Muscle Car’lar artık sadece Amerika’nın dümdüz yollarında kullanılmadığı ve Avrupa dahil dünyanın her köşesine yayıldığı için, günümüzün modern Muscle Car’larının sadece “ortaya çıkan drag yarışı durumları” için değil, virajlı yollarda da kullanıma uygun olması gerekiyor. Bu yıl TopGear’dan ödül alan bir başka otomobilin yazısında da belirttiğimiz gibi ağırlık kavramı, hareket eden şeylerin dostu değildir. Konu Mustang olduğundaysa, otomobil hızlandıkça açığa çıkan o momentum, karakteristiğinin temelinde rol oynuyor.

Mustang’in 5.0 lt V8 motorlu (GT) ve burada fotoğraflarını gördüğünüz 2.3 lt EcoBoost turbo motorlu versiyonlarını kullandık. Evet, Mustang gövdesinin ağırlığını hissettiren bir otomobil ama yapmanız gereken şey bu ağırlıkla savaşmak yerine onu dostunuz olarak algılayıp iyiliğiniz için kullanmak. Bunu yaparken de gerçek dostunuz, sağ ayağınızın altında hazır bekleyen güç oluyor.

Tam da bir Muscle Car’da olması gerektiği gibi; sürücü koltuğundan geniş ve yüksek kaputu görüyor, otomobili viraja yönlendiriyor, gövdenin ağırlığını bir tarafa yüklüyor ve gaz pedalına hafifçe yüklenmeye başlıyorsunuz. Unutmayın, gaz pedalını bir anda değil, yavaşça eziyorsunuz ve böylece o tatlı yanlama sonrasında oluşan ağırlık transferi nedeniyle otomobilin dengesini geri kazanmak adına onunla boğuşmak zorunda kalmıyorsunuz. Amacımız size drift eğitimi vermek değil. Burada sadece otomobilin 1653 kg’lik ağırlığının (bu veri 5.0 lt’lik V8 motorlu GT versiyonunda 1732 kg’ye yükseliyor) limitlerdeyken sürüşe nasıl etki ettiğini anlatmaya çalışıyoruz. Her ne kadar devasa açılarla yanlamayacak olsanız da, bu söylediklerimiz aklınızın bir köşesinde bulunsun.

Mustang’leyken sizi mutlu eden bir diğer şeyse, güzel görünen bir otomobille birlikte olduğunuzu bilmeniz. Zaten yolculuk sırasında çevrenizdekilerin verdiği tepkiler de etkileyici görünümlü bir otomobilin içinde olduğunuzu doğruluyor. Otomobillere karşı ilgisiz olduğu her halinden belli olan kişiler bile Mustang yanlarından geçerken ufak bir bakış fırlatıyor, kırmızı ışık sırasının en önündeyseniz, yanınızdaki otomobillerdekiler nasıl kalkış yapacağınızı merak eder şekilde size bakıyor.

Etrafınızdakiler otomobilinize bakarken, siz de kabinin içinde gördüklerinizin tadını çıkarıyorsunuz. Kaputun üzerindeki o ileriye uzanan iki çizgi, size Mustang kullandığınızı anlatan en önemli detay. Peki ya yan aynalardan baktığınızda gördükleriniz? Şişkin arka çamurluk yan aynalardaki görüş açınıza dahil olmak için çaba harcıyor. Elbette aynanın açısını değiştirebilir, çamurluğu daha az görebileceğiniz bir konumlandırma tercih edebilirsiniz ama bunu yapmak istemiyorsunuz. O çamurluklar, yan aynalarda görünsün istiyorsunuz. Yazının sonuna yaklaşırken, şu “yağ-kas oranı” konusuna değinmekte fayda var. Avrupalı spor otomobiller de kaslı olabiliyor (BMW M2, Mercedes C63 AMG vb.) ancak daha net örnek vermek gerekirse; Avrupalı spor coupe’ler Jason Statham’sa, Mustang’i Mickey Rourke olarak tanımlayabiliriz. Peki hangisi döver? Bu, başka bir günün konusu ama şimdilik en azından Muscle Car’ları temsilen ringe kimin çıkacağını çok iyi biliyoruz ve Yılın Muscle Car’ı ödülünü Mustang’e veriyoruz.