Pick-up’lar artık yük taşıma amaçlı olarak kullanılmaktan çok uzaklar. Artık onlar, SUV’ların büyük bir rakibi. Arazide çevik olmaları ve lükse daha fazla önem vermeye başlamaları pick-up’ları günümüzün beğenilen araçları haline getirdi.

Tabi ki pick-up’ların da zayıf özellikleri mevcut. Mesela yük taşıma kapasiteleri hala önemli olduğu için süspansiyonları teknolojinin biraz gerisinde kaldı ve konfor özellikleri ne yazık ki belirli bir sınırı geçemiyor. Ayrıca ağır ve yüksek olmaları da yol tutuş konusunda zaaflara yol açıyor.

Fakat 2016 yılına geldiğimizde Nissan, yeni Navara ile beklenmedik bir şey yaptı; Navara’nın arka süspansiyonunda yaprak yaylardan vazgeçti ve helezon yaylar ile amortisörlerden oluşan bağımsız süspansiyon kullanmaya başladı. Uzun süre pazarın liderliğini elinde tutan fakat zamanla yaşlanan tasarımı ve eskiyen teknolojisi ile rakiplerinin gerisinde kalmaya başlayan Navara yerinde bir zamanlama ile yenilendi. Başarılı bir operasyon ile gençleşen Navara, sınıfında ilk kez bağımsız süspansiyon kullanan model olarak öne çıkıyor.

Bağımsız süspansiyon ile artık daha konforlu bir sürüşe sahip olan Navara’nın yol tutuşu da iyileşti. Ayrıca bu yeni süspansiyon sistemi eski yaprak yaylı sisteme göre 20 kg daha hafif. Yaprak yaylı sistem özellikle taşıma kapasitesi için tercih edilse de yeni Navara 1000 kg’lık taşıma kapasitesine sahip.

Navara her ne kadar otomobillere yakın bir sürüş sunsa da o, geniş arazilere ait. Bunun farkına varan Nissan mühendisleri, Navara’yı şehirde kullananların daha kolay bir sürüş gerçekleştirebilmesi için onu 360 derece çevre görüş sistemi ile donatmış. Bu sayede Navara’yı kullanmak biraz daha basitleşiyor.

Arazide ise yeni eklenen bir diğer donanım olan iniş kontrol sistemi sürücünün en büyük yardımcılarından birisi oluyor. Arazi karakterini güçlendiren bu donanım ile yokuş inerken aracın hızlanması engelleniyor. Zemine tutunma sorunu yaşayan tekerleği algılayarak gerekli durumlarda fren yapan sistem orta konsolda bulunan bir düğme ile devreye alınıyor. 30 dereceyi aşan yaklaşma açısı arazide orta zorlukta eğimleri geçmenize yardımcı oluyor.

Nissan’ın kolayca liderliği eline alabileceği günler geride kalsa da Navara, bu savaşta oldukça güçlü. Basit bir rakip olmadığını da Yılın Pick-up’ı unvanını alarak gösteriyor.