Başınız sıkıştığında arayacağınız birinin olması ve telefonun diğer ucundaki kişinin size her şart altında yardım edeceğini bilmenin verdiği güven paha biçilemez.

İşte size bir soru; Türkiye’nin ilk sigorta şirketi hangisidir ve bu şirket hangi yıl, nerede kurulmuştur? Türkiye’nin ilk sigorta şirketi olan Generali Sigorta, ilk acentesini 1863 (evet, yazıyla bin sekiz yüz altmış üç) yılında İstanbul’da açmış ve sigortacılık faaliyetlerine başlamış. Generali’nin temelleriyse biraz daha eskiye dayanıyor. Bu şirket, 1831 yılında İtalya’nın Trieste kentinde kurulmuş. Bu noktada Türkçe’deki “sigorta” kelimesinin İtalyancadaki “sicurta” kelimesinden gelmesi hiç de şaşılacak bir durum değil.

Generali günümüzde Avrupa’nın en büyük üç sigorta şirketinden biri ve Türkiye’deyse Generali Sigorta 700’ün üzerindeki acentesi, banka ve broker ağı ile online satış kanalı ile son derece geniş bir erişim ağına sahip. Ancak elbette bunlar, Top Gear Ödülleri’nde Yılın Sigorta Şirketi ödülünü almak için yeterli değil.

Bir sigorta şirketi olmasından dolayı Generali Sigorta’da ev, yangın, hırsızlık, zorunlu deprem, ferdi kaza, seyahat sağlık ve benzeri birçok farklı sigorta ürünü bulunuyor ancak TopGear olarak Generali Sigorta’yı ödüle layık görmemizde elbette araç sigortaları konusundaki hızlı, kolay ve erişilebilir hizmetleri rol oynuyor.

Araç sigortaları zorunlu trafik ve kasko olmak üzere ikiye ayrılıyor ve Generali Sigorta, bu noktada Prestij Trafik Sigortası’nın yanı sıra farklı kasko seçenekleri sunuyor.  Prestij Trafik Sigortası, bilindik bir trafik sigortası gibi kaza sonucunda diğer araçlara veya üçüncü şahıslara verebileceğiniz zararlara karşı tam kapsamlı teminat sağlıyor ama bizim dikkatimizi çeken, Generali Sigorta’nın sunduğu ücretsiz asistans hizmetlerindeki ayrıştırıcı özellikler. Bu hizmetler dahilinde aracınıza çilingir gönderimi, kaza veya yanma durumunda çekici, patlayan lastik değişimi, biten akü şarjı, yakıt bitmesi durumunda çekici ve kaza sonucu acil ambulans hizmetleri police kapsamına dahil. Prestij Trafik Ekstra Sigortasını tercih etmeniz durumunda da, yasal sorumluluk limitlerinizin üzerine çıkarsanız 250 bin TL’ye kadar ekstra koruma sağlanıyor.

Aslında Generali Sigorta, kendi sektöründe ödüller almaya ve ortaya koyduğu başarılarla anılmaya alışık bir şirket. Generali Sigorta Multi Access, yani Çoklu Dağıtım Kanalı yatırımıyla 2014 yılında Dijital Satış Kanalarının lansmanını yaparak sektöre yeni bir anlayış olarak “Kolay Sigortacılık” kavramını başlatan ilk ve tek şirket. Bu kavram, şirketin sigortacılık ürün ve hizmetlerini, 7/24 acente, banka, broker kanallarının yanı sıra dinamik websitesi, mobilsitesi, ve Kişisel Sigorta Danışmanlığı Merkezi olarak adlandırdığı çağrı merkezi üzerinden Kişisel Sigorta Danışmanları ile müşterilere sunmasını kapsıyor.

Generali Sigorta müşterilerine sunduğu online sigortacılık hizmeti kapsamında, 2015 Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’nde “En Övgüye Değer Çağrı Merkezi” ve tek bir buton üzerinden insanların hayatını sürüş esnasında yaşanabilecek olumsuz durumlara karşın kolaylaştıran mobil uygulaması “Kolayla” ile yine 2015 yılında “En Övgüye Değer Mobil Uygulama” ödüllerine layık görülmüş bir firma.

Avrupa Birliğinde Tüm Tüketicileri Koruma Derneği (TTKD) tarafından her yıl gerçekleştirilen, tüketicilerin markaya ilgi derecesinin ölçümlendiği ve 2015 yılında farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketlere yönelik web sitelerine gelen şikayetlerin incelendiği araştırmada Generali Sigorta, “En az şikayet alan ya da hiç almayan markalar listesinde”, “Hiç şikayet almayan marka” olarak öne çıktı. Bu başarısı ile araştırmada yer alan markalar listesinde “En çok beğenilen ve tercih edilen markalar” arasına giren Generali Sigorta “Tüm Tüketicilere Tavsiye Ediyoruz” ödülüne layık görüldü.

Dijital dönüşümün lideri Generali Sigorta, mobil telefonlarından da generali.com.tr sitesine giren herkese dilediği an, en hızlı şekilde sigortacılık ürün ve hizmetlerinden faydalanma imkânı sağlıyor.  Gerçek bir “Kişisel Sigorta Danışmanı”nın moderatör olarak kullanılması ile interaktif müşteri deneyimini yaşayan Generali müşterileri generali.com.tr üzerinden mobil telefonlarından 1 dakikada trafik, kasko ve ev sigortası için teklif, 3 dakikada poliçe satın alıp sigortacılık hizmetleri için kişisel sigorta danışmanları ile direkt görüşebiliyor.

MIT’nin Dünyanın En Akıllı 50 Şirketi Listesindeki Tek Sigorta Şirketi

Teknolojinin hayatın her alanında ve her sektörde bel kemiği haline geldiği günümüzde, Generali Sigorta’nın teknolojiye yaptığı yatırımlar elbette gözlerden kaçmıyor. Öyle ki, ABD’nin bilim, mühendislik ve ekonomi konularındaki başarılarıyla tanınan, dünyanın en iyi teknik üniversitesi MIT’nin 2015 yılında dünyanın en akıllı 50 şirketi araştırmasında, müşterilerine sunduğu veri analitiğine dayanan yenilikçi sigorta çözümleriyle sigortacılık sektöründen listeye giren tek şirket. Generali, diğer yandan Fortune 500’ün global değerlendirmesinde dünyanın en büyük 50 şirketinden biri. TopGear olarak, Generali Sigorta’yı kutluyor, başarılarının devamını diliyor ve sektöre kattıkları yenilikler için kendilerine teşekkür ediyoruz.