Station wagon sadece fazladan yükleme alanı mı demek? Eğer TopGear Yılın Station Wagon’u ödülünü alacaksa daha fazlasına sahip olmalı…

Bir otomobil hem station wagon hem sportif hem de teknolojik olabilir mi? SEAT, Leon ST modeliyle bunları başarıyor. Hatta FR paketiyle çıtayı biraz daha üste taşıyor. İşte tüm bunlar Leon ST FR’ı Yılın Station Wagon’u yapıyor. Şimdi biraz işin detaylarına inip inceleyelim.

Her ne kadar günümüzde station modeller popülaritesini yitirmiş gibi görünse de bir kitle tarafından da arzulanmaya devam ediyor. Fakat burada daha büyük bir bagaja ihtiyacı olan insanların model arayışları, sürüş zevki, yakıt tüketimi konusunda tutumlu olması ve tüm bunları yaparken de güzel görünmesi yönünde oluyor. Haklılar da. O zaman bugün doğru yerdeyiz. Bu gibi başlıklarda başarısını kanıtlamış bir model Leon, daha fazla bagaj hacmiyle daha ergonomik bir yaşam sunuyor. Koltuklar dik konumdayken arkada tam 587 litrelik bir yükleme alanınız var. Daha fazlasını istersiniz küçük bir hareketle yatırabileceğiniz koltuklar alanı 1470 litreye çıkarıyor!

“Bu değerlere çoğu station wagon yaklaşabiliyor” diyebilirsiniz. İşte SEAT Leon ST FR’ın farkı da burada ortaya çıkıyor ve bu yılın station wagon ödülünü de bu yüzden alıyor. Gelelim farklılaştığı noktalara.

Tasarım; kabul edelim bu otomobil güzel görünüyor. Arka bölümü sonradan eklenmiş gibi durmuyor, akıcılığı bozmuyor ve hatta Leon’u daha yakışıklı gösteriyor. LED farlar ise tasarıma premium bir hava katıyor. Ayrıca aydınlatma performansları da görüntüleri kadar iyi.

Performans; 150 bg’lik 1.4 EcoTSi ACT motor DSG şanzımanla birleştiğinde ortaya iyi bir kombinasyon çıkıyor. 7 ileri olan bu şanzıman esnek bir kullanım sunuyor ayrıca hızlı vites değişimleriyle de kullanıcısına keyifli dakikalar yaşatıyor. Bazen sadece bu hızlı değişimleri görmek için bile hiç gerek yokken kendinizi vites değiştirirken buluyorsunuz.

Yol tutuş; FR’da spor süspansiyonlar ve 17 inç ebadında jantlar bulunuyor. Bu kombinasyonda yol tutuş iyileşirken aynı zamanda konfordan da ödün verilmemiş.

Yakıt tüketimi; Leon ST’nin motor uzantısındaki ACT, arka planda minimum yakıtı tüketmeniz için çalışıyor. Gerekli şartlar oluştuğunda 1400-4000 d/dak arasında 130 km/s hızın altında seyrediyor ve 250 nm torkun 100 nm’sinden daha azına ihtiyaç duyduğunuzda) iki silindiri kapatan bu teknoloji size hiç hissettirmeden otomobilin sürüşe devam etmesini sağlayıp, yakıt istasyonunu daha az ziyaret etmenize neden oluyor. Karma tüketimde fabrika verisinin biraz üzerinde 100 km’de ortalama 5.0 litrelerde kalmayı başarıyorsunuz. Tüm bunlar Easy Connect, adaptif cruise control gibi teknolojilerle birleştiğinde ortaya iyi bir paket çıkıyor. Bütün bunların ışığında TopGear Ödülleri’nde Yılın Station wagon’u ödülü SEAT Leon ST’ye gidiyor.