Sürücü koltuğuna oturdum ve Ferrari’nin motor çalıştırma düğmesine bastım. Eğer bu bir 458 veya onun atası olsaydı, çevremdeki binaların duvarları titrerdi ama bu kez öyle olmuyor. Çünkü bu bir 488 GTB ve yeni nesil bir çift turbolu V8 kullanıyor.

Motorun rölantideki sessizliği ve makul hızlardaki medeni tavrı yanıltıcı. 488 GTB son derece güçlü bir otomobil ve algınızı bozabilecek kadar hızlı. 488’i Yılın Süper Otomobili olarak seçtikten sonra onunla bir yolculuğa çıkmak istedim. Haritaya göz atarken İtalya’daki Potenza şehri gözüme çarptı çünkü Potenza, İngilizce’de “Güç” anlamına geliyor.

488 GTB hemen alışılacak bir otomobil değil. Ona alışmak, yüksek rakıma alışmaya benziyor. Ferrari, atmosferikmiş gibi hissettiren bir turbo motor ürettiğini iddia ediyor. Peki dünyanın en keskin ve heyecan verici motorlarını üreten bir şirket neden bir tane daha üretmedi? Cevabı biliyorsunuz; global yakıt tüketimi kuralları. Yine de turbo motorlar, Ferrari’ye daha küçük hacimli motorlardan daha yüksek güç ve tork çıkarma imkânı tanıyor.

488 GTB, 670 bg güç ve 760 Nm tork üretiyor. Üstelik bu tork, 3000 d/dak’da açığa çıkıyor. Gaza sonuna kadar bastığınızda turbo tıslıyor, egzoz kükrüyor ve hız göstergesi deliriyor. Bu sırada 8000 d/dak’a ulaşmış oluyorsunuz.

Direksiyonu merkeze yakın açılarda fazla hissettiriyor. Neyse ki 488 GTB’yle herhangi bir virajda gaz pedalına yüklendiğinizde, otomobilin arkası özellikle ıslak zeminde reflekslerinizi test edercesine dışarı açılıyor. Direksiyonun hızıysa bu noktada işinize yarıyor.

48’in gövdesinin tamamı hava akışını düzenlemeye odaklı olsa da, tasarımıyla nefesinizi kesiyor ve kalbinizi çalıyor. Açıkçası bu durum, otomobile dair hemen her şeyde meydana geliyor. Şasisi iyi tur zamanları çıkarmak için geliştirilmiş olabilir ama bu otomobil aynı zamanda dağ yollarında da omurganızı titretecek bir eğlence sunuyor. Motor, ürettiği torkla vitesleri ardı ardına tüketmeniz konusunda sizi yüreklendiriyor. Kısacası Ferrari, oyunu nasıl oynaması gerektiğini çok iyi biliyor.

Süper otomobillerle ilgili en önemli nokta şudur; veriler ve teknolojiler elbette iyi şeyler ama bir süper otomobil sadece kâğıt üstünde iyi bir iş çıkarıyorsa, o tam anlamıyla çöptür. Bir süper otomobil sürücüyü işe dahil etmelidir ve tutkuları uyandırmalıdır. Beni Potenza’nın dağlarında dolaştıran bu otomobil, öleceğim güne kadar aklımdan çıkmayacak.