Yenilenen Toyota Corolla ile geçtiğimiz aylarda tanıştık. Türkiyede satış rakamları olarak oldukça başarılı olan Corolla, güncel rakipleri VW Jetta, Hyundai Elantra ve Skoda Octavia karşısında konumunu korumak istiyor. “Daddy Cool” mottosuyla karşımıza çıkan yeni Corolla, hepimizin bildiği gibi ülkemizde en çok sevilen aile araçlarından biri, uçlarda değil ve çok geniş yaş kitlesine hitap ediyor

Corolla, yeni tampon, yeni krom ön ızgara tasarımı ve led farları ile eski modelden ayrışıyor, özellikle gün batımı bronz rengi otomobile çok yakışıyor ve premium iddiasını destekliyor. Otomobilin iç mekânında geleneksel Toyota çizgilerini hemen fark ediyorsunuz. Makyajla biraz daha hareketlenen iç mekânda malzeme kalitesi arttırılmış. Mutimedya olarak Toyota Touch 2 olarak adlandırılan 6.1 inç dijital dokunmatik ekran bulunuyor fakat bu ekranın akıcı çalıştığını söyleyemem. Toyota müşteri portalına bağlanarak uygulama indirebiliyorsunuz. Geri görüş kamerasının bu donanımda standart sunulması güzel bir detay. Dijital ekranın hemen yanında 90’lı yıllardan alışık olduğumuz dijital saat bulunuyor. Sanırım Japon üreticiler bu dijital saatleri gittiği yere kadar kullanacaklar.

En beğendiğim yenilik Corolla’nın sürücü göstergelerinde gerçekleşmiş. Çift analog göstergelerin arasına 4.2 inç renkli TFT çok fonksiyonlu ekran yerleştirilmiş.Bu ekranın çözünürlüğü ve kullanışlılığı iyi.

Artan boyutların etkisini en iyi arka koltuklarda hissediyorsunuz. Şaft tüneli bulunmayan Corolla’da arkada seyahat eden yolcular için oldukça tatminkâr diz mesafe sizleri bekliyor. 452 litreye çıkarılan bagaj ise sınıfının iyi hacimlilerinden.

Yenilenen yalıtım malzemeleri ve davlumbazda yapılan yalıtım çalışmaları Corolla’yı eskisine göre daha sessiz hale getirmiş. Güncel Corolla kullanıcıları ile yapmış olduğum sohbetlerde de  bu çalışmaları onaylar şekildeydi.

Yeni dizayn 205/55 R16 lastik-jant kombinasyonu  ile kasislerden ve derin çukurlardan geçerken istifini bozmayan Corolla, amacına göre hizmet ediyor ve sürüş konforundan ödün vermiyor. Konfor konusunda sadece rüzgâr yalıtımını eksik bulduğumu söyleyebilirim, 120km/s gibi hızlarda hafif bir rüzgâr sesi duyuyorsunuz.

1.33 lt ve 1.6 lt olmak üzere İki benzin ve 1.4 lt hacminde bir dizel motor seçeneği ile alabileceğiniz Corolla’da motor konusunda bir yenilik yok. Test aracımızda 1.4 lt dizel motor yer alıyordu. Bu sınıfta artık 1.4 lt yerine yeni nesil 1.6 lt motor Corolla’yı daha rekabetçi kılacaktır. Kullanılan motor 90 bg güç ve 205 Nm tork üretiyor, performans olarak yeni nesil 1.6 lt motorları maalesef aratıyor. Avensis’te kullanılan 1.6 lt dizel motoru burada da görmek isterdim. Test süresince yoğun İstanbul trafiği dahil ortalama 6.0 lt/ 100 km yakıt tükettik.

Gücünü yola 6 ileri manuel şanzıman ile aktaran Corolla’nın  hem vites topuzunun fiziksel görünüşü olarak hem de vites geçişleri olarak oldukça başarılı. Debriyaj pedalının yumuşacık olması da trafikte ayağınızı yormuyor.

Sürüş dinamikleri olarak eskisine oranla ufak bir gelişme var. Konfor odaklı bir otomobil olsa da hızlı girilen virajlarda aşırı gövde salınımı yok. Çok hassas çalışan ESP sistemi otomobilin limitlerine ulaşmasına imkân vermiyor. Corolla, ağırbaşlı bir karakter sergiliyor ve amacına uygun olarak konforlu uzun yolculuklar yapmaya teşvik ediyor.

Sonuç olarak yenilenen Corolla, müşteri profilinin isteyeceği her şeyi sunuyor ama artık biraz daha renkli bir karaktere ihtiyacı var. Rekabetin yoğun olduğu bu segmentte ona çelme takmak isteyen bir çok oyuncu var.