Peugeot 308’in şasisini, süspansiyonlarını ve direksiyon hissini sevdiğimizi artık biliyorsunuzdur. Şimdi tüm bu güzelliklerin yanına 270 bg güç, 330 Nm tork ve kilitli bir diferansiyel ekleyin. Sonucu görmek için İzmir Ülkü Pisti’ndeyiz. Yeni 308 GTi by Peugeot Sport bizi kırmızı-siyah çift renkle karşılıyor. Bu arada artık modelin adı sadece GTi değil; GTi by Peugeot Sport.

Otomobili dışarıdan incelediğinizde standart 308’den; GTi logoları, 19 inç boyutundaki jantları ve nefis bir görüntüye sahip olan çift çıkış egzozlu arka tamponuyla kolayca ayrılıyor. Ayrıca 11 mm alçaltılmış gövdesini de eklemeden geçmeyelim. Alçalan gövde ve 19 inç’lik Carbone19 jantlar sportif görünümü tamamlıyor.

308 GTI, kardeşi 208 GTI’da da yer alan 1.6 litrelik THP motora sahip. Ancak bu motorun gücü 270 HP ve 330 Nm’de torka sahip. Bu değer sonucunda otomobil 0’dan 100 km/s hıza 6.0 sn’de ulaşabiliyor. Euro6 uyumlu 1.6 THP motor yüksek basınçlı 1.7 bar ile çalışan büyük bir turbo ile besleniyor ve 9,2:1’lik bir sıkıştırma oranına sahip.

Modern teknolojinin bütün nimetlerinden yararlanan motor; dövme alüminyum alaşımlı pistonlar, takviyeli bağlantı kolları, polimer malzemeden biyel yatakları ve tüm diğer bileşenleriyle adeta yarış koşulları için hazırlanmış izlenimi veriyor. Bu gücü ön tekerlere aktarma görevini ise ekstra güçlendirilmiş 6 ileri düz şanzıman yerine getiriyor.

Bir önceki paragrafı okuyanların aklında “Peki ne kadar sağlıklı biçimde bu güç yere aktarılıyor?” diye soru gelmiş olabilir. Bunu size şu şekilde açıklamak isteriz. Öncelikle otomobilin tüm yürüyen parçaları Peugeot Sport tarafından geliştirilmiş ve Torsen kilitli diferansiyel de size viraj çıkışlarında hızlanmak istediğinizde tutarlı bir güç dengelemesini ön tekerleklerde kolayca sunuyor. Apeksten sonra gaz vermeye başladığınızda otomobilin burnuna gazla nasıl hakim olabildiğinizi hissetmek yüzünüzden hafif bir tebessüm oluşturuyor. Keşke tüm önden çekişli modeller böyle üretilse.

Otomobilin içine girdiğinizde ise 308, sportif ön koltukları (özellikle koltuklar çok hoşumuza gitti), kırmızı dikiş detayları ve Sport tuşuna bastığınızda iç mekan ambiyansının bir anda değişmesiyle size sportif bir “merhaba” diyor.  Standart 308’den hatırlayacağınız ön konsol ortasına konumlandırılmış dokunmatik ekran GTI’da da yerini almış. Bu ekran üzerinden otomobilin iklimlendirme, radyo müzik sistemi, sürüş detayları gibi tüm verilerine kolayca erişebiliyorsunuz. Ayrıca Sport modunda bu ekranda “beygir” ve “G kuvveti” gibi verileri görebiliyorsunuz.

Sürüş deneyimine gelecek olursak; eğer pistteyseniz frenlerin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anlıyorsunuz. Burada Peugeot Sport mühendislerinin geliştirdiği önde hava kanallı dört piston kaliperli 380 mm ve arkada 268 mm diskler bizi etkilemeyi başarıyor. Daha da iyisini geç fren yaptığınızda anlıyorsunuz. 308 GTi limitlerde bile çizgisini bozmuyor. Direksiyonda garip hissizlikler olmuyor, net çalışıyor ve geldiğiniz gibi virajdan çıkıyorsunuz. Bu sırada şasi bükülmüyor, süspansiyon iyi çalışıyor ve kendinize olan güveniniz biraz daha artıyor.

Yakıt tüketimi, şehir içi konforu ve bunlar gibi detaylara 308 GTi önümüzdeki aylarda teste geldiğinde ve daha detaylı inceleme şansımız olduğunda değineceğiz.

Fiyatına gelecek olursak şu anda rakam 139 bin TL’yi gösteriyor. Bu fiyata çift renk de dahil. Ama hoşunuza gitmediyse Ultimate kırmızı, Manyetik mavi, İnci siyah, Tekno gri ve Sedefli beyaz olmak üzere beş farklı renk tercih edilebiliyor.