AMAROK YENI V6 MOTORU ILE DAHA GÜÇLÜ VE DAHA AGRESIF.

Volkswagen pick-up modeli Amarok, makyajlanan tasarımı ve yeni motoru ile karşımıza çıkıyor. Yenilenen kokpit tasarımına ve V6 motora sahip olan Amarok, aslında hafif bir makyaj geçirmiş. Dış tasarımında çok fazla bir değişikliğin yapılmadığı modelde daha geniş bir ön ızgara ve köşeli tasarıma sahip sis farları bulunuyor. Amarok’un direksiyonu başına ilk kez geçtiğinizde size Golf’u hatırlatabilir. Makyaj öncesi modeline göre multimedya sisteminin ve klima kontrollerinin değiştiği pick-up’ta kokpit artık daha sürücü odaklı bir yapıya sahip. 6.3 inç’lik dokunmatik ekranlı multimedya sistemindeki App-Connect özelliği de, akıllı telefonlarla senkronizasyonu kolaylaştırıyor.

Kaputunun altında 3.0 litrelik bir V6 bulunan Amarok’ta gaza ilk bastığınız andan itibaren kesintisiz bir ivmelenme hissi sizi karşılıyor. Sahip olduğu 2 tonluk ağırlığa rağmen DSG şanzımanın hızlı vites geçişleri sayesinde bir pick-up’tan beklenmeyecek şekilde ivmeleniyor. Tabii bu hızlanmanın bir de yavaşlama kısmı var. İş fren yapmaya geldiğinde bir pick-up kullandığınızı anlıyorsunuz. Fren pedalına ilk dokunduğunuzda biraz hissiz ama pedala uyguladığınız gücü arttırdıkça daha hisli hale geliyor ve frenler güven verici bir karakter sergiliyor. Şehir içerisinde kullanmak için aslında pek uygun olamayan modeli özellikle arazi ve sakin yollarda kullanmaktan büyük zevk aldığımı belirtmem gerekiyor. Özellikle virajlara girerken elektrik destekli direksiyonu biraz yapay hissettirse de, makul orandaki gövde kontrolüyle birlikte akıcı bir şekilde yol alıyorsunuz.

Bu 3.0 lt’lik dizel, sanki uzun zamandır Amarok’un ihtiyacı olan şeymiş gibi hissettiriyor. Her ne kadar bir “ticari araç” olsa da, bir anlığına tüketim değerleri ve vergi dilimi gibi kullanım maliyetlerini ilgilendiren konuları bir kenara bıraktığınızda, onu kullanmaktan fazlasıyla zevk alabileceğiniz bir pick-up halini alıyor. Amarok, üretim amacına hizmet edebilme anlamında fazlasıyla güçlü fakat onu yakında ciddi bir rakibinin karşısına çıkarmamız gerekebilir (evet, Ford’un Ranger’ından bahsediyoruz). O zamana kadar Amarok’un doğru yolda ilerlediğini söylemek mümkün.