Ülkemizde özellikle 6. Nesille beraber popülerliği artan Golf’ün 7. nesli makyaj operasyonu geçirdi. Güncel modeli ile arasında tasarımsal olarak büyük farklılıklar olmayan yeni Golf için 7.5 demek sanırım yanlış bir tabir olmayacaktır. 

Keskin hatları ile öne çıkan ve giderek Scirocco’yu andıran otomobilin dış tarafında sadece ön ızgara, kaput ve farlar değişti. Yeni full led aydınlatma teknolojisine sahip olan farlarla beraber bir miktar küçülen ön ızgara göze çarpan ilk detaylar arasında yer alıyor. Tabi makyajla beraber otomobilin sadece dış tarafında değil yaşam alanında da bazı yenilikler mevcut. 

Yeni Golf’ün yaşam alanında artık daha teknolojik bir ön konsol yer alıyor. Hız göstergeleri tamamen değişen model de klasik kadranlar yerine artık yeni Tiguan’da da olduğu gibi tamamen dijital bir gösterge panel mevcut. Yol bilgisayarındaki bütün bilgilere ulaşmanızı sağlayan bu ekran orta konsolda yer alan ekran kullanımını büyük oranda azaltıyor. Multimedya sistemi de değişen Golf artık günümüz standartlarını yakalamayı başarıyor. Tamamen dokunmatik olan 8 inç’lik multimedya sistemi Android Auto ve Apple Car play desteklerine sahip. Harita özelliği bir üst donanımla geliyor.

Aracın direksiyonu makyaj öncesi model ile tamamen aynı. Fakat koltuklarda ufak farklılıklar mevcut. Alcantara kumaşla kaplı olan koltukların yanal destekleri yeterli miktarda. Sürüş pozisyonuma göre ayarlı ön koltuklara rağmen (188 cm boyunda birisi olarak) arka tarafta uzun boylu bireyler için yeterli baş ve diz mesafesi bulunuyor. Açık renk tavan döşemesinin tercih edildiği araçta bulunan sunroof sayesinde ferah bir şekilde seyahat edebilmek mümkün. Ortalama dört kişinin rahatlıkla yolculuk yapabildiği Golf’te 380 litrelik bir bagaj hacmi mevcut. Ayrıca daha büyük eşyalarınızı yüklemek istediğinizde arka koltuk sırtlıklarını yatırarak bu alanı 1270 litreye yükselte biliyorsunuz.

Test otomobilimizde bulunan 1.4 litrelik benzinli TSI motor 125 bg güç ve 200 Nm tork üretiyor. Maksimum gücünü 5000-6000 d/dak’tan, maksimum torkunu da 1400-4000 d/dak’tan itibaren motor 7 ileri çift kavramalı DSG şanzıman ile kombine edilmiş. Volkswagen’in bir çok modelinde gördüğümüz 1.4 litrelik motor, Golf’ün 1.4 tonluk gövde ağırlığı için bir miktar yetersiz kalıyor. İlk hareket anında çok fazla ivmelenemeyen otomobil, devamında DSG şanzımanın avantajı ile rahat bir şekilde hızlanabiliyor. 

Düşük devirlerde benzinli motorun avantajı ile sessiz bir şekilde ilerlemek mümkün. Yol ve rüzgâr gürültüsünü makul miktarda kabine aktaran otomobilde, üst devirlere çok fazla çıkılmadıkça motor sesi duyulmuyor. 17 inç’lik jantlara rağmen otomobil üzerinde bulunan 45 mm yanaklı lastikler süspansiyonlar ile güzel bir ortaya çıkartıyor. Yoldaki kusurları ve kasisleri başarılı bir şekilde sönümleyen süspansiyonlar, yol aşırı bozuk olmadığı sürece sizi çok fazla sarsmıyor. Ayrıca elektrik destekli direksiyonun biraz yapay hissettiriyor. 

Ülkemizdeki satış potansiyeli göz önüne alındığında yeni Golf’ün uzun bir süre daha güncelliğini koruyacağını söyleyebiliriz. Özellikle makyajla beraber gelen yeni teknolojik detaylar aracın kullanışlılığını arttırıyor. Yeni ÖTV düzenlemesinden dolayı fiyatları bir miktar artan modeli ülkemizde üç farklı motor seçeneği mevcut. 1.0 litrelik 3 silindirli benzinli, 1.4 litrelik benzinli ve 1.6 litrelik dizel seçenekleri bulunan aracı 83.800 TL’den başlayan fiyatlarla satın alabiliyorsunuz. Son olarak C segmentinde yer alan kompakt sınıf bir hatchback otomobil satın almak istiyorsanız ve günlük kullanımlarınızda da konforlu ve performanslı bir model istiyorsanız 1.4 litrelik benzinli motor la kombine edilen DSG şanzımanlı model sizin ihtiyaçlarınızı karşılayabilir.