Değişim zamanı… TopGear’ın yeni yüzü, yeni Boxster’ın direksiyonu başında.

Porsche ailesinde anılar büyük yer tutar. Dünyadaki en başarılı spor otomobil üreticisi olarak biliniyordu ve bu tanım zaman zaman şirket tarafından kendini şımartmak için kullanılıyordu. Geçmişteki başarısızlıklar, dalgalanan satış rakamları ve Le Mans zaferleri, şirketin geçmişini şekillendirdi. İşte bu nedenle Porsche, 993 serisi 911’e sizden ve benden farklı şekilde saygı gösteriyor. Biz, kusursuz ve hava soğutmalı kompakt bir 911 görüyorduk. Porsche’yse gelişmeye başlayan ve kâr döngüsünün start almasını sağlayan bir model görüyordu. Boxster’a da aynı gözle bakıyor. 1996 model Boxster ve 996 olmasaydı, Cayenne’i üretebilecek sermaye olmayacaktı. Üretilen SUV’lar olmasaydı da geçtiğimiz 10 yılda herhangi bir GT3 ile karşılaşmayacaktık. Boxster şirketin denge çivisi ve Porsche, ailesine zarar vermek istemiyor. Yine de Avrupa Birliği nedeniyle bir şeyler değişmeli. Porsche geçen yıl giriş seviyesi 911’i emisyon değerlerini düşürmek adına turboya çevirdi. Bu yılsa Boxster aynı Avrupa Birliği kurallarına takıldı. Tek problem, ortadan motorlu makinenin altı silindirli boxer motora ev sahipliği yapamayışı. Bunun yerine dört silindirli motor kullanılmak zorunda kalındı. Evet, Boxster artık dört silindirli. Yani birçok kişinin tanımlamasıyla daha ucuz bir motora sahip. Devamı TopGear Türkiye Haziran sayısında. TopGear tüm bayilerde…