Kendini kanıtlamış bir pist makinesi, kendinden iki katı pahalı bir pist makinesine karşı ne yapabilir? Bunu öğrenmek hiç kolay olmayacak.

Normalde Dunsfold’da pistin kapıları açıldığında ilk yaptığım şey, stabilite kontrol sistemini kapatmaktır. Bugünse ilk olarak elektronik sistemleri kapatmadan dahi çamurlukların içinden beyaz dumanlar çıkıyor ve lastikler otomobilin gittiği yönün aksine buruluyordu. Hatta işi bir adım daha ileri götürüp daha fazla yanlamak için BMW’nin M1 düğmesine bastım ve sürüş ayarlarımı belirledim. Yani stabilite kontrol kapalı, gaz tepkisi Sport Plus’ta, direksiyon Comfort’taydı.

Ancak günün bir noktasında her şey daha sakin bir hal aldı. Stig’in yanlamaları azaldı ve elektronik sistemler devreye sokuldu. İşte bu noktada her şey daha da ilginçleşti. Bu hikâyeyi anlatmaya, Lotus 3-Eleven ve BMW M4 GTS arasındaki benzerliklerle farkları belirtmeye başlamak için yollar arıyordum ve o yol tam da karşımdaydı. Devamı TopGear Türkiye Haziran sayısında. TopGear tüm bayilerde…