İşte asıl soru bu. Jaguar, F-Pace’ın hem bir arazi aracı hem de sportif olabileceğini söylüyor. Montenegro, bunu öğrenmek için en doğru yer.

Montenegro ilginç bir yer. Buradaki insanların genelde suratsız ve en büyük eğlencelerinin olmadık yerlere çöp boşaltmak olduğunu söyleyebilirim. Kadınlarıysa kalın vücutlu ve kafaları traşlı. Bu genetik fenomeni açıklamak için yeterli bilgiye sahip değilim ama romantik anlamda engelli bir erkekseniz, hiç durmadan burayı ziyaret etmenizi tavsiye ediyorum.

Bu konuda şüpheleriniz mi var? Olmasın çünkü burada her köşe başında bir çöp konteynırına, mükemmel prosciutto’ya (bir tür İtalyan jambonu) ve dünyanın en güzel manzaralarına ulaşmak gibi avantajlar da mevcut. Sanki Tanrı, Karayiplerin beyaz kumuyla gök mavisi denizinden, Fransız Alpleri’nin de heybetinden tatmin olmuş ve sadece eğlence olsun diye bu ikisini birbirinden ayırmış. Müthiş manzarası ve bu manzaralara uzanan yollarıyla Montenegro harika bir yer. Yeni Zelanda’da kişi başına 22 koyun düşüyor. Bu oran, burada kişi başına düşen keskin viraj sayısıyla aynı.

Ne yazık ki yolların zemininin kalitesi, manzara kadar iyi değil. Bazı yerlerde lastikleri yaracak büyüklükte çukurlar, diğer yerlerdeyse lastiğinizi bile koparabilecek engeller bulunuyor. Ana arterlerden ayrıldığınızda asfalt Prens William’ın saç telleri kadar inceliyor ve yolun kenarlarında parçalanıyor. Kanyon yollarındaysa futbol topu büyüklüğünde kayalar var. Havalimanını Budva kasabasına bağlayan ülkenin en işlek yolunun bir noktasında asfalt tamamen kayboldu ve biz de zift yeniden görününceye kadar kayaların ve toprağın üzerinde yol almak zorunda kaldık.

Jaguar’ın model kataloğundaki başka bir otomobili kullanıyor olsaydık, eminim ki saatler içinde bir elektrik veya süspansiyon problemi nedeniyle durmak zorunda kalırdık. Ancak F-Pace, biraz daha farklı bir otomobil. F-Pace şirketin ilk SUV’u. Jaguar’sa bu modeli “performans crossover’ı” olarak tanımlıyor. O yüzden yolculuğumuz için gerekli ekipmana sahip olmalı. Test otomobilimiz, en üst donanım seviyesine sahip ve SVR departmanı tarafından geliştirilen 22 inç jantların üzerinde yol alıyor. Ayrıca başarılı bir süspansiyon hareket aralığına, 525 mm su geçiş yüksekliğine ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Bunun G4 Challenge’a uygun bir Defender olduğunu söyleyemeyiz ama Jaguar ve Land Rover, aynı teknoloji havuzunu kullanan iki marka olduğundan, bu model arazi dışında da başarı gösterme yetisine sahip olmalı. Devamı TopGear Türkiye Haziran sayısında. TopGear tüm bayilerde…